- Marcel Ciolacu, desemnat premier de Klaus Iohannis
- Cine este Crin Antonescu?
- Acord între PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale. Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale
- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
Franța avertizează populația să evite ofertele de Black Friday la îmbrăcăminte
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Guvernul francez a lansat o campanie îndemnând populația să se abțină de la cumpărarea de haine noi în perioada reducerilor de Black Friday. Campania, promovată de Christophe Béchu, ministrul tranziției ecologice, include un spot publicitar în care un client este sfătuit de un vânzător să nu cumpere nimic, pentru a proteja planeta și finanțele personale.
Această inițiativă a stârnit critici din partea altor departamente guvernamentale. Ministrul finanțelor, Bruno Le Maire, a descris campania drept „neinspirată”, susținând că aceasta ar putea afecta „afacerile oneste”. Departamentul său se confruntă cu creșterea șomajului și criza costului vieții, iar vânzările sezoniere sunt considerate un mijloc de a reinjecta bani în economie.
Black Friday, cunoscut pentru reducerile semnificative oferite de comercianți, este una dintre cele mai mari zile de cumpărături ale anului în multe țări europene. Joi, Béchu a recunoscut că mesajul campaniei ar fi putut viza greșit afacerile, menționând că ar fi trebuit să se concentreze pe platformele de vânzări online în loc de magazinele fizice. Cu toate acestea, a afirmat că reclamele nu vor fi retrase.
În plus, guvernul francez a lansat un „bonus de reparație” pentru a încuraja oamenii să repare hainele existente în loc să cumpere altele noi. De la începutul lunii octombrie, guvernul subvenționează reparațiile de îmbrăcăminte și încălțăminte, oferind reduceri între 6 și 25 de euro. Guvernul s-a angajat să contribuie cu 154 de milioane de euro la fondul pentru bonusul de reparație în următorii cinci ani.
Bérangère Couillard, ministrul adjunct al ecologiei, a subliniat angajamentul guvernului de a combate moda rapidă (fast fashion). Totuși, campania a atras și mai multe critici din partea Alianței Comerciale, Uniunii Industriilor Textile și Uniunii Franceze a Industriilor Modei și Îmbrăcămintei, care au emis un comunicat comun cerând retragerea imediată a campaniei și amenințând cu acțiuni legale pentru denigrare comercială.